학술논문

Characterization of Changes in the Cultural Industry: The Digitalization of Morocco"s Financial System
Document Type
Academic Journal
Source
글로벌문화연구. 2022-04 13(1):53-78
Subject
Digitalization
Maghreb region
Financial culture Social networks
Morocco
디지털화
마그립 지역
금융문화
사회연계망
모로코
Language
Korean
ISSN
2234-6414
Abstract
이 연구는 기업의 디지털화와 개별 고객 서비스에 대한 선택의 대상의 문제를 문화적 관점에서 분석하였다. 모로코의 금융문화는 최근 디지털은 개인적 또는 직업적 차원에서 인간의 삶의 모든 형태에 영향을 주었으며, 이러한 변화는 현대에 전 세계 많은 사람들의 삶에서 필수적인 부분이다. 오늘날, 모로코나 마그립 지역의 다른 나라에서, 디지털은 여러 분야에서 그 효과를 보여주고 있다. 실제로 디지털은 무역에서 음식, 연구, 온라인 코칭 등과 같은 다양한 서비스를 통해 모든 전통 시장을 포괄하기 위해 몇 년 동안의 시스템 개혁을 통하여 문화적인 부분을 강조한 운영형태를 소개하고 있다. 사실, 모든 상거래는 현재 인터넷에서 문화 마케팅과 서비스를 중심으로 운영되고 있다. 일부 시장에서는 금융상품에 대한 각 당사자들이 인터넷 판매(전자상거래)인 새로운 채널을 조정하고 포함하고 있다. 기업은 또한 디지털 기술, 특히 소셜 네트워크를 사용하여 문화 서비스를 홍보할 수 있으므로, 더 많은 근접성과 상호 작용을 보장하여 목표에 도달할 수 있기 때문이다.
This study is subject to choice of the digitization of financial culture and behavior of individual customers: the case of retail banks in Morocco. In recent times digital has touched all lines of human life whether on a personal or professional level and is now an integral part of the lives of many people around the Maghreb region. Today, whether in Morocco or in other countries of the world, digital aspect has shown its effectiveness in several areas. Indeed, digital has opened up in a few years to encompass all traditional markets, from the cultural communication, to fashion, through various services such as studies, online coaching, etc. In fact, any physical commerce can currently be found on the Internet. In some markets, players have been forced to adapt and include a new channel, which is Internet sales (e-commerce). Companies can also promote their products or services by using digital technology and especially social networks, which allows them to reach their targets by ensuring more proximity and interaction with them.

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