학술논문

스타일리쉬 오디오 디자인 개발에 관한 연구- 신세대를 위한 Stylish Audio를 중심으로 -
A Study of Stylish Audio Design - Focusing on stylish audio for new generation -
Document Type
Article
Author
Source
한국과학예술융합학회, 1(0), pp.131-140 Dec, 2005
Subject
학제간연구
Language
한국어
ISSN
2005-1409
Abstract
Needs of customer is changing constantly, spurredby material affluence of highly-industrialized society. With the retreat of existing generation and advent ofNew Generation, enterprises are forced to catchtheir new needs and to reflect it in developingproduct. In this regard, the development of differentiatedproduct concept is absolutely requested to captureNew Generation by analyzing their culture,individuality and life-style. In this study, I would like to propose Stylish audiodesign to cope with saturated audio market,braking from the current paradigm and traditionalaudio concept.
고도화된 공업사회의 물질적 풍요로움으로부터 제품에 대한 사용자(User)의 요구조건은 발빠르게 변모하고 있다. 이와 같이 물질적, 정신적으로 풍부하고성숙한 환경 속에서 시대변화에 따른 기성세대의 후퇴와 감성이 예민한 신세대(New Generation)의 등장은 기업들로 하여금 제품개발에 있어서도 그들의새로운 요구조건이 반영되지 않으면 안되게 되었다. 그러한 맥락으로 특히, New Generation을 Target으로 한 제품개발은 그들의 문화와 개성, 생활패턴을객관적으로 분석하고, 이러한 분석을 통하여 NewGeneration에 적합한 Concept 제품으로 차별화 된제품개발이 필요하게 되었다. 이에 차후 예상되는Audio 과포화 시장에 대비하여 기존 오디오 개념에서 탈피, 패러다임을 달리한 Stylish Audio Design를제시하고자 한다.